Finále snů

Co jsem si přál, stalo se skutkem! Ve finále letošního nádherného Australian Open se opravdu setkají Rafael Nadal a Roger Federer. Dvě tenisové ikony, které spolu soupeřili v památných bitvách na konci předchozího desetiletí. A jak jsem si tak pročítal komentáře pod facebookovskými příspěvky, nejsem zdaleka sám, kdo se na finále těší. Myslím, že každý kdo má jen trošku rád tenis, tak mi dá za pravdu.
Já vím, že bych neměl zapomenout ani na sesterské finále Williamsových zítra, to si samozřejmě nenechám uniknout, ale ten skutečný bonbónek nás čeká v neděli.
Dovolil jsem si udělat takovou malou statistiku finalistů. Ve většině ukazatelů vede Roger Federer, ovšem pozor! - ta asi nejdůležitější, a to vzájemné zápasy, je výrazně ve prospěch Rafy. Vzájemná bilance je totiž 23:11 pro Španěla. A grandslamová statistika musí být pro Rogera deprimující - 2:9! Většinu toho dělají jeho neúspěšné souboje s Rafou na Roland Garros, kde na něj nikdy neměl.
Nesmím ani zapomenout na vyjádření velkého respektu k jejich semifinálovým soupeřům. Stan Wawrinka, a hlavně dnes Grigor Dimitrov, se bili do posledních sil. V nádherných bitvách. 
Jen doufám, že se na Rafovi neprojeví dost markantní nevýhoda toho, že nejen nastoupil ke svému zápasu o den později, ale hlavně skončil po půlnoci australského času, a jestli se do postele dostal ve čtyři ráno, tak byl rád.
Držet palce budu Rogerovi, to už jsem tu psal několikrát. Ale když vyhraje Nadal, tolik bolet mě to nebude jako po prohraných finálových bitvách s Novakem. Moc mě dojal rozhovor po zápase, kde Rafa vyprávěl, jak se loni s Rogerem setkali na exhibici pro děti, oba nehrající, zranění. Zapinkali si pár míčků a asi by je ani ve snu nenapadlo, že se za půl roku vrátí ve velkém stylu a projdou zase společně do finále grandslamu. 
Takže nezapomeňte. Neděle, 9:30. Vezměte si nějakou dobrou snídani, něco na chroupání (v půl desáté je přeci jen na pivko brzo), posaďte děcka (ale vyjímečně!!!) k tabletům, ať se zabaví, a užijte si 35. zápas Federera s Nadalem, který ve finále grandslamu může být posledním.

Zde malá statistika obou finalistů. U prohlížení z mobilů doporučuju dole přepnout na vzhled pro normální web.


Komentáře