Weekend summary

Krásný zimní prosluněný zasněžený víkend, který jsme měli (alespoň tady v Ústí) za poslední tři zimy snad poprvé, je pomalu za námi. Doufám, že jste si ho užili :) Dnes to pojmu jako takové chronologické shrnutí sportovních událostí, které jsem si pochopitelně nenechal uniknout!

Sobota
V posledním příspěvku jsem psal o plánu sledovat Báru Strýcovou od 1 hodiny ranní a přesně se vyplnil můj předpoklad. Televize hrála, však znaven jsem viděl dva (tři?) gamy. Víc ani ťuk. Výsledek potěšil a Bára se (zase v 1:00, sakra!) utká ve 4. kole se Serenou.
Ještě než se v Melbourne představila další Češka, Karolína Plíšková, udělala mi ve sjezdu v Ga-Pa ohromnou radost 13. místem a nejlepším umístěním v kariéře v alpském lyžování Ester Ledecká. Je neskutečná. Snowboardistům s jedním prknem dominuje a v rychlostních disciplínách s dvěma prkny, jen tak jako doplněk, se stále více přibližuje elitě. Já, jakožto zarytý milovník lyžařů, který musí snowboardisty na svazích vždycky víceméně přetrpět, bych jí samozřejmě nejradši viděl mezi Gutovou, Vonnovou a spol., ale protože pochopitelně chci i její olympijské zlato na snowboardu, tak ať jí to dál jako obojživelnici funguje co nejlíp! Sjezd v Ga-Pa vyhrála - Lindsey Vonnová. Neuvěřitelná lyžařka. Vrátila se po roční pauze po dalších vážných zdravotních problémech a trvalo jí jen týden, než si připsala další, už 77. vítězství ve světovém poháru. Jen Ingemar Stenmark jich má více. Mám k ní neskutečný respekt. Nebýt tolika dnů a týdnů v nemocničních a rehabilitačních centrech, které jí zlomyslný lyžařský osud přihrál, byla by určitě absolutní rekordmankou v celé lyžařské historii.
Nejvíc jsem se pochopitelně těšil na svátek všech lyžařů, na sjezd v Kitzbühelu. Bohužel jsem jej tentokráte nemohl sledovat z pohodlí pohovky. Už už jsem se usazoval, když se mě má jediná milovaná zeptala: "Kdy chceš jako začít dělat ten oběd? Už je půl dvanáctý!" V tu chvíli jsem pochopil, že ranní věta "Co uděláš dneska k jídlu?" nebyla myšlena jako vtip. Takže noťas a podstavec na telefon na kuchyňskou linku, na jednom Kitzbühel, na druhém Plíšková. Moc místa mi na loupání brambor a přípravu masa nezbylo a časově to taky úplný sprint nebyl (...si to zkuste, sledovat dva sporty a dělat ještě jídlo...), ale chutnalo nám to. Nádherný závod vyhrál Dominik Paris. Každý rok, když na ten sjezd koukám, mě napadá - jak dlouho bych se svým "kakáč stylem" sjezdovku Streif sjížděl? Pět minut? Deset? Dvacet? Nebo pět minut na lyžích a pak třicet minut vrtulníkem?
Karolína Plíšková strávila na kurtu určitě mnohem delší čas, než předpokládala. Ostapenková byla nepříjemná a i když vypadala jako 14tileté dítě, když jí servis sedl, tak to lítalo. 10:8 v posledním setu. Rozhodly zkušenosti. V příštím kole číhá domácí Gavrilova, takže čeká Káju i boj proti melbournskému publiku.
Odpolední biatlonové přenosy přinesly události, na které už jsme si letos zvykli. Gabču na pódiu, a trestné kolo pro český tým ve štafetě. Poslední kolo ženského závodu bylo drama, v němž nakonec vedoucí Koukalová neodolala náporu dvou německých soupeřek a skončila třetí. V sobotu odpoledne jsme zrovna nesplňovali všeobecnou biatlonovou fanouškovskou etiketu. Byli jsme mnohonásobně horší, než fanoušci v Novém Městě během sprintu, kdy se radovali z Lauřiných chyb.. Musí škytat ještě dnes! :D

Neděle
Po večerním představení "Konference ve Wannsee" v Činoherním studiu, které jsme si poté protáhli až do jedné, jsem nebyl schopen sledovat Australian Open dřív, než v půl sedmé. Asi bych vydržel spát i déle, kdyby mě nešokoval pohled na stav zápasu Andy Murray - Mischa Zverev. 1:2 na sety. Cítící ve vzduchu další tenisovou seznaci jsem se rychle probral a sledoval, jak největšího favorita turnaje vyřazuje 50. hráč světového žebříčku, který udělal 119 vítězných úderů na síti. Mužská dvouhra přišla ještě před začátkem druhého týdne o oba nejvýše nasazené hráče. Nepamatuju si, kdy se to naposledy stalo. Vzal jsem si sešit s tenisovými pavouky a listoval dozadu až do roku 2004. To jsem si grandslamy začal zapisovat. Žádný mužský turnaj, na kterém by 1. nebo 2. nasazený hráč nedošel minimálně do semifinále, jsem nenašel.
Den pohřbů tenisových jedniček vyvrcholil po obědě, kdy Angelica Kerberová ve dvou setech podlehla Coco Vandewegheové. Oba turnaje ve dvouhrách jsou tedy otevřené. Rogere, držím palce!!!!
Odpoledne se jen potvrdila letošní česká štafetová biatlonová tradice s trestným kolem hned během prvních dvou úseků. Ondřeji Rybářovi nezávidím. Vybrat čtvrtého člena, ať už muže nebo ženu, který štafetu na MS v Hochfilzenu nezazdí, to bude přetěžký úkol. Na druhou stranu může být jenom lépe, protože očekávání fanoušků nemohou být skoro žádná. A třeba to dopadne obráceně, než před dvěma lety, kdy naše ženy dominovaly štafetám celou sezónu než přišel šok v podobě trestného kola na MS v Kontiolahti.

Komentáře