Trestná kola v biatlonové štafetě, díl osmý :(

Zlý čaroděj (chtěl jsem napsat čaroděj Trestnokolák, ale má drahá si klepala na čelo, když jsem jí to řekl) musel zaklít českou štafetu pro biatlonovou sezónu 2016/2017. Ani osmý (!!) týmový závod téhle zimy nedokázali naši biatlonisté přežít bez dodatečných metrů po nedvystřílených terčích. A stejně jako ve všech předchozích závodech bylo truchlivo hned v jeho první polovině.
Když jsem viděl nominaci na smíšenou štafetu, říkal jsem si, že tentokrát tam není nikdo, komu se trestné kolo může přihodit. A už vůbec by mě nenapadlo, že se to stane Evče, která byla paní spolehlivou, a střelbu podle ní trénoval před šampionátem i Ondra Moravec. Stalo se, no. Hned po její stojce (koukali jsme asi s hodinovým záznamem) jsem se zvedl, že jdu radši luxovat (máme uklízecí čtvrtek), ale když jsem zaslechl, že Češi ztrácí 1:06, napadlo mě, že to přeci jen není taková darda, a že Gabča už sjela spoustu podobných ztrát. Ona i Ondra to stahovali parádně, ale protože Němci už byli daleko, a na posledním úseku jel za Frantíky Fourcade a za Rusy Shipulin, nebyl na medaili nárok. Tak jsem se při vyhlášení zase "pokochal" pohledem na Lauru, a budu doufat, že v individuálních závodech budeme mít víc důvodů k radosti. Ale trať a počásko, to bylo v Hochfilzenu moooc pěkné pokoukání :)
Stejně je to k nevíře, kam až se popularita biatlonu v Čechách vyšplhala. Těch článků, než šampionát začal, bylo tolik, že jsem se nestačil divit. Až jsem si říkal, že novináři musí pracně vymýšlet, co ještě vzhledem k nadcházejícímu MS o biatlonu napíšou. A Gabčin palec, o kterém nechtěla vůbec do médií mluvit, to bylo jako Jágrův malíček ve Vídni 2005. 
Jen mě štve, že IBU, ač odebrala Tyumeni šampionát v roce 2021, nakonec rozhodla o odložení jednání o tvrdším postihu za doping. Snad tlak závodníku neustane ani v dalších měsících.

Vrátím se k úvodním závodům v Super G ve Svatém Mořici. To byla ale nečekaná jména vítězů! Nicole Schmidhoferová a Erik Guay! Ani jeden z nich se během sezóny na stupních vítězů neukázal, ale načasování formy jim vyšlo parádně. Zejména pětatřicetiletý "dědek" Guay, který už chtěl s lyžováním seknout, ukázal, že jeho schopnost připravit se na velké závody je neskutečná. Už se mu povedlo na MS vyhrát v roce 2011 sjezd a to přesto, že během sezón nikdy nepatříval k pravidelným vítězům.
Závody to byly nádherné.. A ta trať!! Ty zatáčky.. Ty skoky... Víkendové sjezdy, to bude lahůdka!!


Komentáře

Okomentovat