5 NEJ uplynulého týdne

Co nám přinesl minulý sportovní týden? Zde je mým pohledem pět NEJ.

5) Vyvrcholil světový pohár v alpském lyžování.
V Aspenu se rozdávaly křišťálové glóby za celková prvenství v alpském lyžování. Velké si odnesli Marcel Hirscher a Mikaela Shiffrinová. V sezóně, v které bylo víc závodů v točivých disciplínách, než rychlostních, to není žádné překvapení. Malé glóby mají následující majitele. Slalom - Hirscher a Shiffrinová, obří slalom - Hirscher a Worleyová, super G - Jansrud a Weiratherová a sjezd - Fill a Stuhecová. Přiznám se, že už jsem poslední závody neviděl, tradičně během přicházejícího jara můj zájem o zimní sporty klesá..

4) Hranice světového rekordu ve skocích na lyžích se posunula na 253,5 metru
Kde jinde, než v norském Vikersundu posunul Stefan Kraft hodnotu světového rekordu na 253,5 metru. V sobotním závodě družstev se stal nachvilku rekordmanem Nor Johansson, než ho právě Kraft o rekord připravil. Po doskoku šel do podřepu, ale ustál to a neupadl. Jak se mohl v mžiku dostat z dřepu do stoje, naprosto nechápu. Skokani jsou sice vychrtliny, ale v nohou musí mít dynamit..

3) Vyvrcholil světový pohár v biatlonu.
A do Čech přinesl dva už téměř nečekané malé křišťálové glóby. Gabča ve sprintu i v hromadném startu dokázala využít slabšího posledního týdne Laury Dahlmeier a nečekaně si došla pro dva celkové triumfy v těchto disciplínách. Sama to určitě nečekala, ale tak to je její nejčastější frázička, takže nic neobvyklého :) V pátek nepodala ruku prezidentovi biatlonové federace Bessebergovi na protest proti jeho laxnímu přístupu k dopingu. Palec nahoru. Jen mě trochu mrzí, že si na podobná gesta netroufnou ostatní závodníci. Buďto je doping netrápí, nebo na to prostě nemají koule. A těm chytrákům v diskuzích, co Koukalovou za tuhle věc kritizují, mám jediný vzkaz: "Stoupněte si čelem ke zdi a nejmíň desetkrát do ní vší silou hlavou udeřte."

2) Nevyzpytatelné play off pokračuje.
Už předkolo a zvraty obou sérií z 0:2 na 3:2 bylo velice neobvyklé. I čtvrtfinále pokračují v podobném duchu. Jediný favorit, který svou roli zatím plní, je Liberec. Jinak jsou ale blíže postupům týmy, které byly po základní části mnohem níže, než jejich soupeři. Dál šokuje Chomutov, který po dvou domácích výprascích od Boleslavi od té doby neprohrál ani jeden zápas a z Třince si přivezl náskok 0:2. Kometa už vyřídila Spartu a k mojí lítosti nejspíš stejný konec čeká i Litvínov. Na prvním zápase (třetím celkově) jsem byl osobně, opět si užil čtyři hodiny na nohou a tlačenici, kterou nikde jinde nazažijete, a viděl žlutočerný zmar proti dobře zformované hradecké obraně.

1) Uplynulý týden byl snem všech antisparťanů.
Zmar rudých nejprve vyvrcholil jmenováním Petra Rady trenérem fotbalistů a poté naprostým fiaskem ve čtvrtfinále hokejového play off.
V úterý večer jsem už téměř spal, když jsem před zapojením telefonu na nabíječku ještě načetl sportovní stránku na idnes. A tím jsem si usnutí o hodinu a půl odložil, protože jsem smíchy nemohl usnout, když jsem se dočetl o plánovaném příchodu Petra Rady na uvolněnou trenérskou lavičku. Vedení Sparty muselo zešílet. Sice jsem v předchozím článku psal, že problém Sparty je jinde, než na postu kouče, a v současné době je skoro jedno, kdo bude trénovat, stejně jsem nečekal, že by mohla volba padnout právě na Radu. Osobně z něho mám pocit, že je to spíš takový vojenský typ, jednoduššího smýšlení, vyznávající hlavně disciplínu. Ale když jsem si představil, jak rovná do latě omalovánky Váchu z Vencou Kadlecem, samy se mi rozjížděly koutky úst směrem k uším.. Bude zajímavé sledovat, kam tenhle zmar českého rádoby velkoklubu dospěje.
Hokejová Sparta mě namíchla, protože jsem se chtěl vypravit alespoň jednou do vyprodané o2 arény. Na první dva zápasy jsem to nestihl a v životě by mě nenapadlo, že další zápasy už nepřijdou. Kometa potvrdila, že je to pro play off pro Spartu nejhorší možný soupeř. I třetí vzájemné setkání skončilo postupem Brna. A 4:0 na zápasy. Navzdory tomu, že ve dvou zápasech vedla Sparta už po 4 minutách 2:0..

Komentáře