Zvláštní přímá úměra ve Spartě

Velká letní revoluce s příchodem italského trenéra, osmi zahraničních posil, to vše dotováno dosud nevýdanými výdaji, měla na pražskou Letnou konečně vrátit lesk a sílu, toliko posilující ego jejích dominancechtivých fanoušků. I já, jakožto vyznavač hesla: „Je mi jedno, kdo vyhraje, hlavně ať to není Sparta“ (toto neplatí pro evropské poháry) jsem se docela těšil, že by to v podání někdejšího českého fotbalového vládce mohl být velice sympatický fotbal, který by ostatním tuzemským týmům s evropskými ambicemi případně ukázal cestu, jak třeba na to. Včera jsem tedy se zájmem zasedl k přenosu z Bělehradu, chtěl si zafandit Spartě v evropských pohárech a…
…nestačil jsem se divit. Ještě teď mám namožené svaly kolem obočí od toho, jak mě pohled na sparťanskou hru nutil jej zvedat a krčit. OMG, co to bylo za soubor?? Tohle by mělo nastartovat novou éru a zaútočit na opětovné získání suverenity na tuzemském fotbalovém nebi?
Během festivalu Colours of Ostrava, kdykoliv jsem míjel fronty slečen před TOIkami, abych si mohl bez čekání stoupnout k „raketě“ a hned potřebu vykonat, jsem si říkal: „Zaplaťpánbůh, že nejsem žena..“ A již třetím rokem po sobě (a po včerejšku zas a znova) si musím v duchu opakovat: „Zaplaťpánbůh, že nejsem Sparťan..“ Až je mi mých sparťanských kolegů a známých líto. Ano – byl to sice jen jeden zápas, ale bohužel vypadal tak beznadějně, že před týdenní odvetou si může jen snílek reálně představit, že by se výkon o 200% otočil a Sparta dokázala postoupit.
Sezona tak ještě ani nezačala, a Sparta může pomalu přehodnotit priority. Soustředit se na českou domácí soutěž a zkusit jí vyhrát, aby nemusela zase příští prázdniny hned po prvním zápase v sezóně škrtat všechny vypsané cíle.. A zajímalo by mě, na co by chtěl Stramaccioni teď do Prahy nalákat Giaccheriniho (mimochodem střelce gólu do sítě Belgie na loňském Euru). Na české stadiony? To nejspíš nevyjde.. Ve Spartě funguje zvláštní přímá úměra – čím víc utratí Křetínský za posily a všemožné investice do trenérů a managementu, tím bídněji rudý soubor hraje. Myslím, že sázkové kanceláře mohou pomalu začít vypisovat kurzy na to, kdy se objeví Petru Radovi na displeji telefonu jmenovka „Křetínský“. :D :D

Pro vedení naší ligy by možná stálo za to zamyslet se nad termínem startu ligové soutěže. Zápasy se hrajou ještě na konci listopadu, kdy je tma od tří a člověk může jíž do té sloty sledovat tu holomajznu snad jen v případě, že má doma opravdu prudící semetriku, před níž je i útěk do mínusových mrazů vysvobozením. Zato na konci července naše přední kluby hrají ty nejdůležitější evropské bitvy, které mnohdy rozhodnou o jejich rozpočtech na další dvě sezony, bez jakéhokoliv ostrého zápasu. Za to Crvena Zvezda měla před včerejším třetím předkolem odehrány již čtyři duely. Když už se tedy odsouhlasila ta šaškárna s rozdělením týmů do play off po odehrané základní části a tím prodloužením české ligy, doufám že to povede i k mnohem dřívějšímu začátku výkopu prvního kola.. 

Komentáře