O Laver Cupu a novém kanadském dobrodružství boha Jaromíra

Poslední dobou vás značně zanedbávám. A jsem si toho moc dobře vědom, to ne že ne.. Jenže.. Ono tak nějak v uplynulých dnech a týdnech nebylo o čem.
Zahraniční fotbalové soutěže nikde nestíhám, hokejové se zatím buď ještě nerozjely, nebo jsou teprve v plenkách, sezóna zimních sportů začne až za měsíc a psát třeba o českém fotbale, to je škoda prosezeného času před monitorem. Už ani ty výsměšné články Spartě by nebyly vkusné vzhledem k tomu, jaká komedie se na Letné koná (Štramáku, vydrž pár let!!!)
A tak se vrátím o týden zpět, k Laver Cupu. Asi největší akcí, která se v našich končinách v nedávných dnech konala.
Už od loňska, kdy jsem se o této akci dozvěděl, jsem ji bral jako exhibici. Poctu velkému Rodu Laverovi a Rogerovo dítě, které sám opečovával a pečlivě prezentoval. Vidět nejlepší tenisty světa v Praze je samozřejmě nezapomenutelný zážitek a všem, kteří byli v o2 aréně osobně, to ještě dlouho zůstane v paměti. Jenže se mnou je to trošku těžké. Jsem v těchhle věcech prostě "konzerva". Ne, že bych byl dopředu proti jakýmkoliv novinkám, ale přeci jen tradičním a osvědčeným sportovním událostem přikládám větší důležitost a málokdy si je nechávám ujít. Když jsem viděl ceny vstupenek, vlastně jsem se ani nezlobil, tak jako tak bych se tam nehrnul. Tenisový zážitek jsem si užil na Roland Garros, viděli jsme asi 30 tenistů, a sice v Praze hrál král Roger, ale... Prostě exhibice... V pátek i v sobotu jsem Laver cup bez výčitek ignoroval. Mohlo za to i to počítání (první den výhra za bod, druhý den za dva, třetí den za tři), protože pokud se v nějaké soutěži hodnotí stejný zápas v jiný den jiným počtem, nedává mi to prostě logiku. Samozřejmě jsem si dovedl spočítat, že důvodem je to, aby po pěti utkáních a polovině prostředního dne nebylo rozhodnuto.. Ale i tak mi to takhle "smrdí" umělým vystupňování napětí do posledních vteřin. Jediným momentem bylo krátké pohlédnutí na záznam, abych zjistil, jak vypadá ten dosud nevídaný černý kurt. Když jsem viděl, že soupeřem Čiliče je Tiafoe, kterého (a to píšu čtyřikrát do roka tenisového grandslamového pavouka) bych ani nepoznal na fotce, nechápal jsem, že může někomu souboj jasně dominantní Evropy se zbytkem světa bez jediných konkurenceschopných hráčů Del Potra s Nishikorim, připadat prestižní.
Vzhledem k náročnému sobotnímu zapíjení narození budoucí milenky Jaromíra Jágra, slečny Anny Šumné, jsem v neděli nebyl schopen opustit postel, a tak se Laver Cup jevil jako jasná volba. A musím uznat, že show byla udělána náramně. Grafika krásná, hala nádherně nasvícená, a tenis taky jedna báseň. Sice mě krapet točil ten "supertiebreak", který rozhodoval za stavu 1:1 na sety, ale i tak si s tím pořadatelé opravdu vyhráli. A nakonec nechybělo i toliko vysněné drama, kdy Roger Federer otáčel dramatický duel s Kyrgiosem ve čtvrtém nedělním klání.
Jak bych to tedy vlastně shrnul? Určitě je Laver Cup zajímavým počinem a oživením v trošku monotónním tenisovém kalendáři. Jestli si ale vybuduje nějakou prestiž i v jiných lokalitách, než v té, kde se zrovna koná (kvalitním tenisem téměř nepolíbená Praha byla skutečnou trefou do černého), tím si nejsem tak jist. I když se všichni hráči (a někteří při těch radovánkách po vyhraných míčcích nově nabytých parťáků skutečně až trošku teatrálně) snažili vyšperkovat rivalitu co to šlo, až čas ukáže, zdali zůstane v zápolení týmu Evropy a zbytku světa ten počáteční elán.

No a teď ještě k tomu, co mě vlastně donutilo k dnešnímu příspěvku. Bůh č. 68, Jaromír Jágr, by měl podle všech dostupných informací strávit příští sezónu v Calgary! A to je velice pozitivní zpráva! Protože zrovna Calgary má tým s mnoha talentovanými mladíky a dobrou obranou (zdroj NHL expert - Přéma) a v hokejovém městě, a hlavně v Kanadě, je velký hlad po úspěchu. Odpadá tak i spousta stupidních komentářů pivních prudičů: "Proč se s...e na olympiádu.." Ti, co budou dál trollovat v diskuzích, že "neví, kdy skončit", si můžou jít stoupnout stejně jako každý den k pásu, sednout do ještěrky, nebo do otravného kanclu a láteřit, jak je jejich práce nebaví. Jaromíra narozdíl od vás ta jeho stále ano, a proto jí stále dělá..

Komentáře